Degerfors Brukshundklubb

Utbildning – Utveckling – Gemenskap

Kurser

För närvarande är det gratis att gå kurs om du är medlem i Degerfors Brukshundklubb.

Tävlingar & Prov

Kurser

Tävlingar & Prov

Tävlingar 21 april

Monika Nilsson och Lita tävlar för Degerfors BK. Den 21 arpil var hon med och tävlade  vid klubbens hemmatävling idag. Bra resultat och hon blev uppflyttad från appellklass spår. Bra jobbat!

För att en tävling ska kunna arrangeras krävs att många hjälper till med arbetet! Tack alla som hjälpte till med dagens tävling:

•  Matilda Warnqvist, som debuterade som bitr. tävlingsledare,
  •  Anna Haeggblom Bjellå och Bettan Bergström, som dömde,
  • Pia Karlsson och Ingela Lindgren, som tog hand om köket, och som hade fixat en god lasagne,
  • Anna Schmitt, som gick ut alla spåren och som var domarsekreterare,
  • Ingela Karlsson, som skötte sekretariatet och
  • Pär Bjellå, som stod som tävlingsledare, men som egentligen inte behövde göra så mycket, (förutom att vara mottagare på budföringen), eftersom Matilda tog hand om all planering.

-Anna Haeggblom Bjellå

Grattis Monika