Välkommen som medlem

Bli medlem.

Välkommen till Degerors Brukshundklubb.

Som medlem i klubben får du också automatiskt medlemskap i Svenska Brukshundklubben! Utveckla dig tillsammans med din hund – vare sig du är ute efter sköna promenader i skogen, en trogen vän i vardagen eller hundsport.

Vill du veta mera så meddela oss via kontaktformuläret->

Avgiften för vuxen är totalt 600:-/år för medlemskap i både Svenska Brukshundklubben och Degerfors BK. Nedan hittar du lite om allt du får. Här hittar du också lite mera om familjemedlem, ungdomsmedlem etc.

Vi noterar dina uppgifter och så snart medlemsavgiften är betald och registrerad aktiveras ditt medlemskap. Det kan ta några dagar för registreringen att blir klar.

Teckna medlemskap i Brukshundklubben

Svenska Brukshundklubben byter medlemssystem

Under perioden då Svenska Brukshundklubben byter medlemssystem kommer det tillfälligt att bli en fördröjning mellan din ansökan om medlemskap och registrering av medlemskap. Detta medför att du inte får ditt medlemsnummer och medlemsavi direkt utan de kommer att skickas ut i efterhand.

Vi ber om överseende med denna tillfälliga lösning och önskar alla nya medlemmar hjärtligt välkomna till vår organisation.

Vänliga hälsningar
Medlemsavdelningen
Svenska Brukshundklubben

Ordinarie medlemskap 600:-
Varav 200:- är lokal avgift.

Ordinarie medlem betalar förbundsavgift och lokal avgift, totalt 600:-. Du kan vara ordinarie medlem i flera klubbar. Då betalar du bara en förbundsavgift, men lokal avgift till varje klubb som du är medlem i.

Från förbundet får du sedan en räkning på medlemsavgiften. Så länge du vill vara med får du en ny räkning en gång per år, var 12:e månad.

På SBK’s hemsida hittar du mera om att vara medlem->

Familjemedlemskap

Familjemedlem betalar endast lokal avgift, 200:-. Förutsättningen är att någon i din familj, i samma hushåll (samma adress), redan är ordinarie medlem och att du blir medlem i samma klubb eller klubbar. (I medlemskapet ingår inte tidningen Brukshunden. Den skickas bara till den ordinarie medlemmen).

Extra klubb

Som medlem i en annan klubb inom SBK kan du bli medlem även i Degerfors Brukshundklubb.

Allting hanteras centralt av förbundet. Medlemsavgiften på 200:- hanteras också av förbundet och du får avi därifrån.

Utlandsmedlemskap

Utlandsmedlem betalar förbundsavgift på 530 kr per år plus lokal avgift. Förbundsavgiften är lite högre på grund av högre administrativa kostnader.

Ungdomsmedlemskap

Ungdomsmedlem är 6-25 år. Gå med i Sveriges Hundungdom (SHU) och välj Svenska Brukshundklubben som specialklubb. Då blir du medlem i båda klubbarna till priset för en. Du får båda tidningarna Brukshunden och Hundsport och får ta del av båda klubbarnas aktiviteter. Samma år som du fyller 26 år kan du välja att fortsätta ditt medlemskap i Brukshundklubben. Läs mer på www.shu.se.

Har du frågor så använd gärna kontaktformuläret->

Registrera dig hos SBK – klicka på länken, formulär öppnas i nytt fönster.

Alla hundar är välkomna

Alla hundar är välkomna hos oss, oavsett ras!

Som medlem har du tillgång till
En samlad kompetens
Träningsplan med träningsutrustning
Gemenskap i en förening
Kvalitetssäkrade funktionärer

Utbildning:
Prova på dagar (t.ex. spår och sök)
Träningsgrupper med dela med sig anda

Gemenskap:
Föreningsverksamhet
Samlingsplats
Deltaga på SBK:s tävlingar
Fika med hund- och träningssnack
Allmänna träningstillfällen

Medlemsförmåner

Hundaktiviteter

Du har tillgång till hundkurser, utbildningar, träningsytor, träningsgrupper, prov & tävlingar, utställningar, mentalbeskrivningar och mycket annat.

Medlemstidningen Brukshunden

Du får vår medlemstidning Brukshunden – Sveriges största hundtidning för aktiva hundägare – hem i brevlådan 6 gånger per år.

Försäkring för personolycksfall ingår

Under ditt medlemsår är du försäkrad om något skulle hända dig på våra aktiviteter, vår försäkring personolycksfall ingår i medlemsavgiften.

Rabatt på hundförsäkring

Du får rabatt på din hundförsäkring hos Agria djurförsäkring.

Information och erbjudanden från Royal Canin

Genom vårt samarbete med Royal Canin får du som medlem löpande erbjudanden gällande hundfoder och näringslära.