Måndagen den 15 juli 2019 hade vi en lyckad och välbesökt utställning

Inofficiell utställning på klubbens anläggning vid Solberga, Degerfors

Bildgalleri längre ned på sidan

Placering Grupp 3
Elin o Mia Lonnfors med Labradoren Charlie deltog på hemmaplan

Best in Show veteran

1. SEVCH RLDN Amerizells Tequila Sunrise. Amerikansk Cocker Spaniel. Ägare: Nina Frisell Edvardsson, Degerfors.
  2. SEUCH Kinconly Diamond. Strävhårig Foxterrier. Ägare: Christina Larsson, Karlskoga.
  3. Comics Sunrise In Blue. Flat coated Retriever. Ägare: Sanna Lindberg, Ställdalen.
  4. RLD N RLD F RLD A SEVCH Chi-Lotts Kalle Kexchoklad. Papillon. Ägare: Carina Wiqvist Karlskoga

Best In Show valp

1. Bigg Sann Carl Jr II. Shih-Tzu. Ägare: carolina Lehikoinen, Hagfors.
  2. Casadis Sparkling Galaxy. Whippet. Ägare: Anna Kvarnström, Mariestad 3. Marimias Meant To Be Queen. Silkyterrier. Ägare: Inge Hansen Pettersson, Götene.
  3. Runnerway Victoria Secret. Collie lgh. Ägare: Susanne Karlsson, Svartå.

Best In Show vuxen

1. Ratatas Euphoria. Fransk Bulldogg. Ägare: Johanna Steen, Karlskoga.
  2. Okamis Xlnt Shape Of Me. Siberian Husky. Ägare: Christian Svensson, Östra Ämtervik 3. SEVCH RLD N Lillivom Sulstal. Grosser Munsterländer. Ägare: Hans Edvardsson, Degerfors.

Domare i respektive grupp

Namnlöst-3
grim_text

Bildgalleri från 15 juli

Nedan ett 60-tal bilder från utställningen. Tyvärr är det inga namn på bilderna. (Ogörligt för redaktören att känna igen alla.)
Hoppas du ändå kan ha glädje av bilderna. På många bilder ser du deltagarnas nummer, med dessa kan du i katalogen som finns under bilderna säkerligen leta dig till rätt hund och ägare.
Väl bekomme.

Katalogen

för nedladdning som pdf.
[wpdm_package id=’3889′]

Våra domare

För närvarande finns schäfrar och labrador i familjen. Utbildar på flera nivåer, från valpkursdeltagare till instruktörer, tävlingsledare och domare i bruks. Har tävlat aktivt i bruks och lydnad sen 1970-talet inom alla grupper och klasser. Aktiv inom SBK, lokalt i Degerfors BK, regionalt i Närkedistriktet och centralt som ansvarig för centrala utskottsgruppen UG Bruks.

Anna Haeggblom Bjellå

Uppfödare på flatcoated retriever sedan 1990. Köpte första flatten 1984. Även haft Wachtel och pointer. Dual purpose, exteriör och funktion. Flat-Tyre's kennel

Carin Lundskog

Uppfödare på flatcoated retriever sedan 1990. Köpte första flatten 1984. Även haft Wachtel och pointer. Dual purpose, exteriör och funktion. Flat-Tyre’s kennel
Uppfödare av Curly coated retriever. Köpte min första curly 1980 och hade första kullen 1982. Uved's kennel

Gunilla Karlström

Uppfödare av Curly coated retriever. Köpte min första curly 1980 och hade första kullen 1982. Uved’s kennel
Uppväxt med Schillerstövare under 80- och 90 talet och hade i början av 2000-talet även Tax korthårig normal. Uppfödare av Irländsk Röd Setter sedan 2011 under prefixet Coxokhol. Aktiv inom Värmlands Kennelklubb och utställningsansvarig inom Fågelhundarnas arbetsutskott.

Tomas Wiklund

Frågor och svar

Kan jag ringa och fråga om utställningen:
Ja, men vi kan bara svara på frågor under dagtid. Du kan även maila din fråga till i  info@degerforsbk.se.

Hur vet jag vilken grupp min hund tillhör:
Se på SKK’s sida fliken hundraser, https://www.skk.se/sv/hundraser/.

Min tik löper, eller kommer att vara i löp under utställningen, måste jag stanna hemma då?
Nej, löptikar får komma in på utställningar.

Min hund är 3 månader kan det följa med på utställningen.
Nej, inga hundar under fyra månader får vara med på utställningen, inte heller på utställningsområdet där  även parkeringen ingår.

Varför får inte valpar under 4 månader vara med på utställningen?
Vi följer SKKs regler och skälen är två:
– man ska vara säker på att valpen har fullgott vaccinationsskydd
– att det är för stora påfrestningar mentalt för en valp att komma till en utställning med allt vad det innebär.

Har du problem eller frågor så maila oss på info@degerforsbk.se  eller via kontaktformuläret på kontaktsidan.